مقالات مرتبط

دسته بندی های محتوایی

معرفی 100 شرکت خصوصی/ استارت‌آپ امیدبخش حوزه هوش مصنوعی دنیا در سال 2024

Insight سالانه لیستی از 100 شرکت خصوصی برتر در حوزه هوش مصنوعی ارائه می‌کند. در این گزارش لیستی از شرکت‌های سرتاسر دنیا شامل 16 کشور متفاوت از ایالات متحده گرفته تا فرانسه تا آفریقای جنوبی بررسی می‌شود.

در گزارش اخیر 2024 که روز 2 آوریل منتشر شد، نکات جالبی قابل مشاهده است.

در این گزارش استارت آپ‌ها در سه دسته هوش مصنوعی افقی، هوش مصنوعی عمودی و استارت آپ‌های تأمین کننده زیرساخت هوش مصنوعی دسته بندی شده اند.

از میان استارت آپ‌های بررسی شده، 68 درصد از استارتاپ‌های نو ورود بر ساخت جهان‌های مجازی (virtual World)، کارخانه‌های خودکار، مدل‌های زبانی برای زبان‌هایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، تمرکز داشته‌اند.

بیش از 30 درصد شرکت‌های برتر امسال بر توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی متمرکز شده‌اند، از مدل‌های بنیادی گرفته تا تراشه‌های هوش مصنوعی و پلتفرم‌های توسعه هوش مصنوعی.

در مجموع ۳۰ تأمین کننده و شرکت بر روی راه‌حل‌های افقی( فناوری‌های بین صنعتی) مانند اتوماسیون کدنویسی، ابزارهای سازنده و جستجو متمرکز هستند، در حالی که ۳۴ شرکت در زمینه های عمودی( مختص به یک صنعت خاص) مانند بازی، سلامت، آموزش و تولید تخصص دارند.

بیش از ۶۰۰ تعامل تجاری از سال ۲۰۱۶ میان این شرکت‌ها با رهبران صنعت مانند تویوتا، نتفلیکس و بانک جهانی شکل گرفته است.

به طور کلی این شرکت‌ها از سال ۲۰۲۰ موفق به جذب بیش از ۲۸ میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران مختلف شده‌اند. جالب است که از میان این 100 شرکت برگزیده، OpenAI بیش از ۴۰ درصد از کل این مبلغ را با ۱۲ میلیارد دلار جذب کرده است.

البته باید توجه داشت که ۲۵ درصد از شرکت‌های مرود بررسی، کمتر از ۱۰ میلیون دلار و برخی دیگر هم هیچ گونه سرمایه‌ای در این بازه جذب نکرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *